مصاحبه با آقای الن مدیر فروش نوت‌بوک‌ شرکت msi

مصاحبه با آقای الن مدیر فروش نوت‌بوک‌ شرکت msi تاریخ انتشار خبر: ۱۳۸۹/۰۸/۱۶

مقدمه

MSI یکی از معروفترین و بزرگترین شرکت‌های تولید کننده قطعات کامپیوتری است که در سال 1986 ميلادي تاسيس شده و با 23 سال سابقه در حال حاضر يكي از سه شركت برتر توليد‌كننده مادربورد در جهان به شمار می‌رود. MSI در سال 2004 اولين سری از نوت‌بوك‌هاي خود را به بازار عرضه كرده است و هم اینک با تولید بیش از 25 مدل، تعداد زیادی از خریداران را مورد هدف قرار داده و در نظر دارد همه افراد با هر توان مالی را جذب محصولات خویش سازد. MSI نزدیک به هزار دفتر خدمات در سراسر جهان دارد و این نمایندگی‌ها ملزم به ارایه سرویس به تمام خریداران هستند و این خدمات محدود به مشتریان همان کشور نمی‌شود. مطالب فوق اظهارات آقای الن مدیر فروش نوت‌بوک‌ شرکت msi برای معرفی فعالیت‌های " ام اس آی" بود و در ادامه به پرسش‌های در رابطه با حضور msi در ایران، همکاری آنها با شرکت " ماتریس"، سهم بازار و برنامه‌ها و اهدافشان در آینده ما پاسخ گفته:

- بفرمایید که ماتریکس چرا به عنوان نماینده برتر شما انتخاب شده است؟

از دو سال پیش که با ماتریکس در نمایشگاه جیتکس آشنا شدیم فرصت مناسبی بود تا اطلاعات ما در رابطه با این شرکت و توانایی‌هایش و همچنین بازار ایران افزایش پیدا کند. باید اشاره کنم که دلیل اصلی انتخاب ماتریکس به عنوان شریک خود در ایران این بوده که ماتریکس دید مثبتی برای ما ایجاد کرد در رابطه با بازار کامپیوتر و نوت‌بوک در ایران و ما هم خوشحالیم از همکاری با ماتریکس و با قدرت برنامه‌های خود را به پیش می‌بریم. .

- چطور با ماتریکس همکاری می‌کنید در رابطه با کنترل کیفیت خدمات و پشتیبانی از مصرف کنندگان محصولات msi ؟ انتخاب شده است؟

در ابتدا ما چند نفر از متخصصین ماتریکس را دعوت کردیم برای آموزش تعمیرات و بعداً با سفرهای متعدد و در فواصل منظمی متخصصین ام اس ای را به ایران می فرستیم. ما در طی فصول مختلف هم برای بررسی وضعیت بازاریابی و هم کنترل کیفیت خدمات ارایه شده در بخش خدمات پس از فروش به ایران سفر می‌کنیم تا نظارت لازم را به بازار ایران داشته باشیم همانطوریکه آقای سامری‌پور مدیرمحصول ارشد ماتریکس تایید می‌فرمایند سفرهای ما هر 2 ماه یکبار بطور منظم انجام می‌شود. .

- قطعات یدکی مورد نیاز بخش خدمات چطور تامین می‌شود؟ انتخاب شده است؟

بدلیل ارتباط دوستانه و بسیار نزدیک با ماتریکس و همچنین برنامه‌های حمایتی ام اس آی قطعات مورد نیاز پشتیبانی مناسب از مصرف کنندگان محصولات ما همیشه به قدر کافی موجود است و در این زمینه مشکلی متوجه مراکز ارایه خدمات پشتیبانی ماتریکس نیست. .

- سوالی در ذهن مصرف کنندگان ایرانی وجود دارد که با وجود تایوانی بودن برند " ام اس آی" چرا روی جعبه های محصولات شما عبارت "ساخت چین" نوشته شده است؟ انتخاب شده است؟

شرکت‌های بزرگی مثل اپل هستند که طراحی آنها در اروپا و آمریکا ولی تولید آنها در چین است. msi نیز از این روش استفاده کرده است تصور اینکه تولیدات چین از کیفیت پایینی برخورداند تفکر نادرستی است و برعکس تولید برندهایی که در بالا ذکر کردم تنها در چین تولید می‌شوند و اگر برندی هست که در منطقه‌ای دیگری تولید می‌شود به زودی به چین خواهد آمد و این بدان معناست که در چین کالاهایی با کیفیت بالا نیز تولید می‌شوند به همین سبب ما مراحل طراحی و توسعه محصولات خود را در تایوان ولی تولید آنها را در چین انجام می‌دهیم. .

- سهم بازار msi در مناطق اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و خاورمیانه به چه نسبتی است؟ همچنین در مورد بازار ایران در مقایسه با دو سال گذشته جایگاه این محصولات به چه شکلی تغییر یافته است؟ انتخاب شده است؟

باید عرض کنم که ما در اروپا به غیر از آلمان در بین 10 برند اول هستیم، در آمریکا نیز همینطور در آفریقا در بین 8 برند اول هستیم در کویت رتبه 5 را در اختیار داریم و در عربستان نیز در بین 8 برند اول هستیم. ولی در ایران همانند کویت در بین 5 برند اول هستیم. در مورد بازار ایران بطور اختصاصی باید عرض کنم که جهش بالایی داشته‌ایم و این موضوع به فاکتورهایی مانند شبکه توزیع و فروش قدرتمند، راه اندازی مراکز خدمات پشتیبانی متعدد و استاندارد بستگی داشته که به خوبی توانسته رتبه msi را در بازار ایران ارتقاء داده و به جایگاه قابل قبولی برساند msi پیشرفت و افزایش سهم بازار خود را به همکاری و مشارکت ماتریکس مدیون است و با توجه به شتاب فزاینده‌ای که دارد سهم اول بازار ایران در بخش نوت‌بوک را می‌خواهیم. .

- کارشناسان بر این عقیده‌اند که آینده بازار نوت‌بوک در اختیار دو برند msi , ASUS است. نظر شما در این مورد چیست؟ انتخاب شده است؟

با توجه به اینکه ما طیف گسترده‌ای از قطعات و محصولات کامپیوتر را طراحی و تولید می‌کنیم در نتیجه سهم بیشتری نسبت به دیگران کسب خواهیم کرد در مورد اسوس نیز چنین است من هم با این عقیده همراه هستم. .

- به چه دلیلی این اتفاق در جریان است؟ علت برتری این دو کمپانی نسبت به دیگران در چیست که سبب ساز چنین نظریه‌ای شده است؟ انتخاب شده است؟

بارزترین دلیل این موضوع و این پیش‌بینی پشتکار این دو برند در تولید محصولات مختلف و موفقیت‌های چند سال اخیرشان است. همچنین قیمت‌های کاذب برخی برندها مثل HP و قیمت‌های بسیار پایین acer و همچنین بی‌تجربگی HP باعث شده که msi و ASUS با توجه به قدرت تولید و تمرکز خود در ارایه محصولات متنوع، توانسته‌اند از این موقیت استفاده کرده و سهم بیشتری نسبت به دیگر برندها کسب نمایند. و این موضوع در 4 سال آینده کاملاً خودنمایی خواهد کرد و msi و ASUS بزرگترین سهم بازار این محصولات را در اختیار خواهند گرفت. .

- در مورد تفاوت سهم بازار msi و ASUS همچنین تنوع محصولات و رقابت دو کمپانی توضیح دهید. انتخاب شده است؟

در این مورد باید عرض کنم که بزرگترین تفاوت بین ما این است که ASUS در گروه محصول نوت‌بوک کمی زودتر از ما شروع به کار کرده و با تجربه‌تر است ولی در باقی مسایل از قبیل تنوع محصولات، سهم بازار و دیگر موارد تقریباً برابر هستیم. .

- لطفاً در مورد بازدید خود از مراکز فروش کامپیوتر در تهران بفرمایید از نظر تبلیغات و حضور محصولات msi در معرض دید مصرف کنندگان چه نکات مثبت و منفی وجود دارد؟ انتخاب شده است؟

وضعیت تبلیغات و نمایش محصولات msi در مراکز یاد شده بسیار خوب بودند نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته بخصوص Roadshowهای محصولات msi بسیار جالب توجه هستند و می‌توانند سهم بسزایی در معرفی این کالاها به مراجعه‌کنندگان این مراکز داشته باشند. در مجموع من از این پیشرفت و توسعه و گسترش فعالیت و بازار ام اس ّآی خوشحال و خوشنودم. .

- بفرمایید که در msi وضعیت نوت‌بوک‌ نسبت به AIO چه تفاوتی دارد؟ کدام یک مهم‌ترند؟ انتخاب شده است؟

البته که هیچ تفاوتی خاصی نمی‌توان در نظر گرفت ولی باید عرض کنم که تمرکز ما روی نوت‌بوک بیشتر است بدلیل تخصص بیشتری که مهندسان ما در این مورد دارند. این در حالی است که AIOهای ما در تایوان سهم اول بازار را در اختیار دارند و در این مورد برند دیگری توان ما را ندارند. البته اجازه بدهید که در مورد AIO آقای "دیوید وو" توضیح کاملتری ارایه دهند. آقای دیوید وو مدیر فروش AIO : در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که این دو محصول هیچ تداخلی با هم ندارند چرا که مورد مصرف و متقاضیان متفاوتی وجود دارند که هر کدام از این محصولات را برای استفاده خود نیاز دارند. باید بگم که هم اکنون زندگی بدون AIO امکان پذیر نیست و به عبارتی نسل جدید کامپیوترهای خانگی AIO ها هستند و میتوان اشاره کرد که امروزه برای مصارف خارج از خانه از لپ‌تاپ و در خانه از AIO استفاده می‌شود. .

- به نظر می‌رسد دستگاه‌های AIO بر خلاف نوت‌بوک‌های msi رقیب سرسختی ندارند در این مورد و همچنین سهم بازار آن توضیح دهید. انتخاب شده است؟

به دلیل تعرفه گمرکی بالا در واردات این کالا به بازار به جز msi برند دیگری توان حضور گسترده در بازار ایران را نداشته و ما توانسته‌ایم با قیمت‌های مناسب و پشتیبانی بسیار بالای ماتریکس به عنوان اولین ارایه دهنده گسترده این نوع دستگاه در بازار ایران فضایی را آماده نماییم که همه مصرف کنندگان AIO را با نام msi بشناسند. دلیل دیگر برتری msi ارایه مدلهای بیشتر و متنوع در این گروه از محصولات است که نسبت به دیگران کاملاً متمایز است. در مورد رقبا هم باید عرض کنم که فقط شرکت Apple رقیب ماست و ما سهم اول بازار را در اختیار داریم. .

- چه فکری برای نگهداشتن و گسترش سهم بازار خود دارید؟ انتخاب شده است؟

ارایه قیمت مناسب و مدل‌های بیشتر به همراه خدمات پس از فروش گسترده و خوب راهکارهای msi برای حفظ و گسترش سهم بازار این محصول می‌باشد که در این رابطه ماتریکس به خوبی از عهده این مهم برآمده است. .  




صفحه اصلی

|

ماتريس

|

محصولات

|

ارتباط با ما

|

جستجو

كليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شركت ماتريس می باشد. © ماتريس 1393-1389