چگونه میتوانم محصولی را سفارش دهم؟
با جستجو یا مرور دستهبندیها محصول مورد نظر را پیدا کنید و پس از افزودن به سبد خرید، اطلاعات سفارش را تکمیل کنید.
برای خرید حتما باید در سایت عضو باشم؟
بله
مدت زمان ارسال سفارش چقدر است؟
مشتریان تهرانی سفارش خود را میتوانند همان روز یا روز بعد از طریق سفیر ماتریس یا حضوری تحویل بگیرند.
ارسال سفارشهای شهرستان از طریق شرکت چاپار ارسال میشود و معمولاً بین ۳ تا ۷ روز کاری تحویل داده میشوند.
ارسال سفارشهای شهرستان از طریق شرکت چاپار ارسال میشود و معمولاً بین ۳ تا ۷ روز کاری تحویل داده میشوند.
آیا امکان ارسال به شهرستانها وجود دارد؟
بله، ما به تمام نقاط ایران ارسال داریم.
چگونه وضعیت سفارش خود را پیگیری کنم؟
از طریق کد پیگیری ارسال شده میتوانید وضعیت سفارش را در بخش «پیگیری سفارش» بررسی کنید.
هزینه ارسال چگونه محاسبه میشود؟
هزینه ارسال بر اساس شیوه ارسال متفاوت است و در زمان ثبت سفارش نمایش داده میشود.
روشهای ارسال در ماتریس چیست؟
تحویل حضوری از ماتریس
ارسال فوری با پیک (فقط تهران)
ارسال با چاپار برای شهرستان
ارسال فوری با پیک (فقط تهران)
ارسال با چاپار برای شهرستان
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش، به سبد خریدم کالایی اضافه کنم؟
خیر، امکان اضافه کردن کالا به سبد خرید بعد از ثبت سفارش وجود ندارد.
بعد از اینکه سفارشم ثبت نهایی شد، چه زمانی میتوانم آن را تحویل بگیرم؟
برای ساکنین تهران امکان انتخاب بازه زمانی وجود دارد و با توجه به بازه تعیین شده سفارش ارسال میشود و در صورت انتخاب تحویل حضوری مطابق ساعت انتخاب شده جهت دریافت سفارش مراجعه نمایید. در سایر شهرها از طریق چاپار حداکثر 72 ساعت کاری سفارش ارسال خواهد شد.
برای دریافت سفارش چه مدارک و اطلاعاتی نیاز است؟
جهت دریافت، شماره سفارش باید ارائه گردد.
چه روشهای پرداختی در دسترس است؟
پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی انجام میشود.
آیا پرداختها امن هستند؟
بله، تمام پرداختها از طریق درگاههای امن بانکی انجام میشود.
چگونه مطمئن شوم پرداخت من ثبت شده است؟
پس از پرداخت، یک کد پیگیری برای شما ارسال میشود.
آیا امکان پرداخت اقساطی وجود دارد؟
در حال حاضر این امکان در فروش اینترنتی وجود ندارد.
در صورت بروز مشکل در پرداخت چه کاری انجام دهم؟
با شماره 2700-021 تماس بگیرید تا مشکل شما بررسی و رفع شود.
شرایط مرجوعی کالا چیست؟
• اگر کالای خریداری شده، دارای ایراد سخت افزاری باشد.
ایراد سخت افزاری کالا، باید به تایید کارشناسان شرکت ماتریس برسد. در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر و بدون ایراد تشخیص داده شود به مشتری عودت داده میشود.
• اگر مشخصات کالای خریداری شده با اطلاعات مندرج بر روی جعبه اصلی و یا وب سایت شرکت ماتریس مغایرت داشته باشد.
وجود مغایرت، باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، از طریق ایمیل cs@matris.co.ir و یا مراجعه حضوری به واحد امور مشتریان ماتریس اطلاع داده شود.
• انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد. هرگونه تغییر، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینگ، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه ۱: استفاده از سرویس ۷ روز بازگشت، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در جعبه اصلی و به همراه کلیه ملحقات آن بازگردانده شود. (وجود هر گونه برچسب و نوشتن توضیحات بر روی جعبه کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد)
توجه ۲: پس از بررسی کالای مرجوعی توسط کارشناسان شرکت ماتریس، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر و بدون ایراد تشخیص داده شود، کالا به مشتری عودت داده میشود.
ایراد سخت افزاری کالا، باید به تایید کارشناسان شرکت ماتریس برسد. در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر و بدون ایراد تشخیص داده شود به مشتری عودت داده میشود.
• اگر مشخصات کالای خریداری شده با اطلاعات مندرج بر روی جعبه اصلی و یا وب سایت شرکت ماتریس مغایرت داشته باشد.
وجود مغایرت، باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، از طریق ایمیل cs@matris.co.ir و یا مراجعه حضوری به واحد امور مشتریان ماتریس اطلاع داده شود.
• انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد. هرگونه تغییر، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینگ، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه ۱: استفاده از سرویس ۷ روز بازگشت، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در جعبه اصلی و به همراه کلیه ملحقات آن بازگردانده شود. (وجود هر گونه برچسب و نوشتن توضیحات بر روی جعبه کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد)
توجه ۲: پس از بررسی کالای مرجوعی توسط کارشناسان شرکت ماتریس، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر و بدون ایراد تشخیص داده شود، کالا به مشتری عودت داده میشود.
آیا هزینه ارسال مرجوعی به عهده مشتری است؟
در صورتی که مشکل از طرف ما باشد، هزینه ارسال بازپرداخت میشود.
روند رسیدگی به درخواست مرجوعی کالا چگونه است؟
کارشناسان خدمات پس از فروش ماتریس ایرادات مطرح شده را بررسی میکنند.
علت مرجوعی کالا توسط کارشناسان بررسی و مطابق با شرایط و قوانین تایید یا رد میشود.
پس از بررسی موارد مطرح شده در صورت تایید ایراد کالا، وجه به حساب شما مرجوع میشود و در صورت عدم تایید و تمایل شما کالا به شما باز خواهد گشت.
علت مرجوعی کالا توسط کارشناسان بررسی و مطابق با شرایط و قوانین تایید یا رد میشود.
پس از بررسی موارد مطرح شده در صورت تایید ایراد کالا، وجه به حساب شما مرجوع میشود و در صورت عدم تایید و تمایل شما کالا به شما باز خواهد گشت.
آیا محصولات ماتریس قابل ارتقا میباشند؟
در محصولات AIO ، Desktop و لپ تاپ میتوان رم و هارد آنها را ارتقا داد البته اینکار باید با توجه به طراحی و ظرفیت مادربرد آن انجام شود.
همچنین در صورت سازگاری مادربرد برخی ازمحصولات AIO و Desktop، میتوانید CPU آن را با رعایت دستورالعملهای فنی ارتقا دهید. شما میتوانید برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه، انجام عملیات ارتقا را به کارشناسان مجرب ماتریس محول نمایید.
همچنین در صورت سازگاری مادربرد برخی ازمحصولات AIO و Desktop، میتوانید CPU آن را با رعایت دستورالعملهای فنی ارتقا دهید. شما میتوانید برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه، انجام عملیات ارتقا را به کارشناسان مجرب ماتریس محول نمایید.
نشانههای خرابی Storage (SSD، HDD) محصولات چیست؟
بالا نیامدن ویندوز، کندی سیستم، بهم ریختگی و ناپدید شدن فایلها و پوشهها، بخشی از علایم خرابی هارد دستگاه میباشد اگر شما هم با هریک از این مشکلات در تجهیزات رایانهای خود مواجه شدهاید لازم است بدانید که Storage سیستم شما دچار مشکل شده است در این حالت توصیه میشود دستگاه خود را خاموش کرده و به نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.
دلایل بروز صفحه آبی (Blue Screen) چیست؟
زمانی صفحه آبی (Blue Screen) درسیستم رخ میدهد که یک خطای اساسی اتفاق افتاده باشد و دراین شرایط سیستم قادر به پردازش نیست. بروز صفحه آبی (Blue Screen) نشان دهنده وجود خرابی یا ایراد نرم افزاری (ایراد ویندوز) یا سخت افزاری از جمله هارد، رم و CPU میباشد.
دلایل بالا رفتن دمای سیستم چیست؟
بالا رفتن دمای هر سیستم میتواند هم به دلایل سخت افزاری مانند ایراد در فن و سیستم خنک کننده باشد و هم به دلایل نرم افزاری مانند ایراد در ویندوز نصب شده، وجود بدافزار و غیره باشد.
چرا سیستم صدا ندارد؟
عوامل متعددی ممکن است موجب صدا نداشتن کامپیوتر شوند. برای مثال اگر تنظیمات ایراد داشته باشد، صدا قطع شده و یا مشکلاتی خواهد داشت و اگر صدای سیستم در موقع وصل کردن هدفون یا هدست یا اسپیکر قطع میشود، احتمالاً ایراد از تجهیزات جانبی است. همچنین ممکن است پورتهای اتصال ایراد داشته و یا کابلها دارای قطعی و وصلی باشند. حتی این احتمال وجود دارد که پورت یا جک صدا درست کار نکند. بجز این موارد، خرابی مادربرد را نیز میتوان به عنوان یکی از دلایل قطع شدن صدای کامپیوتر در نظر گرفت. گاهی بروزرسانی نسخههای ویندوز، مشکلاتی را نیز در صدای سیستم ایجاد میکند.
چرا سیستم روشن نمیشود؟
وجود قطعی، پارگی یا اتصال نامناسب در کابل برق و یا از کار افتادن آداپتور موجب میشود دستگاه روشن نشود. پس از بررسی موارد اشاره شده و عدم رفع ایراد، جهت بررسی دقیق و فنی، میتوانید به مراکز و نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
چرا کیبورد و موس بدون سیم کار نمیکند؟
در مرحله اول از اتصال دانگل موس و کیبورد به سیستم مطمئن شده و سپس از قرارگیری باطری سالم در محل مشخص شده در موس و کیبورد اطمینان حاصل نمایید. درصورت عدم رفع ایراد به مراکز و نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
در خرید شارژر جایگزین به چه نکاتی باید توجه کرد؟
ولتاژ، آمپر و سَر سوکِت شارژر باید متناسب با دستگاه باشد همچنین اورجینال بودن (اصل) آن تاثیر بسزایی در فرایند شارژ خواهد داشت.